071 576 3559 service@freekvanos.nl
Verstopping, storing of lekkage? Bel ons op 071 576 3559 24/7 service

Veelgestelde vragen

Afspraak

Waarom worden afspraken gemaakt in tijdsblokken van twee uur?

Firma Freek van Os spreekt met u een aankomsttijd af binnen een tijdsblok van 2 uur. De monteur zal binnen de afgesproken tijd bij u aan komen. Afhankelijk van de duur van de werkzaamheden, kan het zo zijn dat hij pas buiten dit tijdsblok gereed is.

We streven altijd binnen onze afgesproken tijd bij u aan te komen. Vanwege de aard van de werkzaamheden kan het voorkomen dat we dit niet halen. We zullen u hierover zo tijdig mogelijk informeren.

Ik heb een storing/verstopping, maar het is weekend. Wat kan ik doen?

Firma Freek van Os heeft een 24-uurs storingsdienst. U mag ons dan altijd bellen, wij helpen u zo snel mogelijk. In het weekend berekenen wij hiervoor op zaterdag 150% en op zondag 200% van het standaard tarief.

Kan ik een voorkeur voor een bepaalde monteur aangeven?

Firma Freek van Os beschikt over monteurs met diverse specialismes. Denkt u hierbij aan riool, dak, CV of installatie. We plannen voor u altijd de passende persoon bij de klus. Wanneer u een voorkeur heeft, kunt u dit natuurlijk altijd bij het maken van de afspraak kenbaar maken.

Kan ik tijdens de afspraak nog extra klusjes doorgeven om uit te voeren?

Heeft u nog werkzaamheden voor onze monteur die u wellicht niet tijdens het maken van de afspraak heeft aangegeven, bespreekt u dit met de monteur. Denkt u aan het schoonmaken van de dakgoten, een lekkende kraan of andere zaken. Indien zijn planning dit toelaat, kan hij dit uiteraard gelijktijdig uitvoeren.

Factuur

Wat is minimumtarief en rijtijd?

Firma Freek van Os hanteert een minimumtarief van 1 uur. Dat omvat het eerste uur waarin wij naar u toe rijden en werkzaamheden bij u verrichten. Daarna factureren wij de bestede tijd per kwartier. Om een afspraak te maken en een monteur te plannen moeten diverse handelingen worden verricht. De monteur gaat naar u onderweg en het kan zijn dat hij binnen 1 uur klaar is. Indien de werktijd + rijtijd minder dan 1 uur is kunnen deze kosten niet worden gedekt. Om deze reden rekenen wij een minimumtarief.

De monteur is korter aan het werk geweest dan dat op het factuur staat?

Door de drukte op de weg en de vele opbrekingen en herinrichtigswerkzaamheden is de rijtijd een onzekere factor geworden. Om deze reden brengen wij de rijtijd aar de klant als werktijd in rekening. Binnen de regio (straal van 10 km) brengen wij niet meer dan een half uur in rekening. Verder rekenen wij geen auto- of voorrijkosten. De monteurs zijn voorzien van een elektronische tijdbewaking, op basis waarvan het factuur wordt gemaakt. Op uw verzoek kunnen wij een afdruk hiervan mailen. Op dit rapport staat de rijtijd, werktijd en het aantal gereden kilometers vermeld.

Op mijn factuur staan koerierskosten?

Binnen ons vakgebied zijn ruim 130.000 artikelen beschikbaar, deze passen helaas niet in de bus van de monteur. Wij hebben de meest gangbare onderdelen bij ons. Wanneer we voor de werkzaamheden bij u materiaal nodig hebben dat niet voorradig is in de bus van de monteur kunnen deze gebracht worden door de koerier. De kosten hiervoor brengen wij u in rekening. Deze kosten zijn lager dan wanneer de monteur voor u op pad gaat.

Op mijn factuur staat hulpmateriaal genoemd, wat houdt dit in?

Op het factuur wordt hulpmateriaal vermeld. Hulpmateriaal omvat de administratiekosten en kleine materialen zoals schroeven, kit, lijm en zaagbladen kit, lijm, zaagbladen, schroeven, boren enz. Mede inbegrepen in deze post, administratiekosten, postzegels, enveloppen enz.

Ik wil een offerte aanvragen voor werkzaamheden. Is dit vrijblijvend?

Een offerte-aanvraag is uiteraard vrijblijvend. Wel maken wij onderscheid in ‘opname’ en ‘onderzoek’. Bij onderzoek naar een probleem/lekkage worden kosten in rekening gebracht. Als de oorzaak en oplossing van het probleem duidelijk zijn, is het geheel vrijblijvend en spreekt het voor zich dat u geen factuur ontvangt.

Waarom staan de parkeerkosten op mijn factuur?

Indien wij de werkzaamheden uitvoeren in een gebied waar sprake is van betaald parkeren, worden de parkeerkosten aan u doorberekend op het factuur.

Firma Freek van Os maakt gebruik van een mobiele parkeer app. Mocht u een bezoekerspas/vergunningskaart hebben, dient dit minstens een uur voor de werkzaamheden aan ons doorgegeven te zijn, zodat de bus niet dubbel aangemeld wordt.

Service en onderhoud

Ik heb een uitnodiging voor een onderhoudsbeurt ontvangen, waarom?

Firma Freek van Os houdt een administratie bij van de gastoestellen waar we ooit bij geweest zijn. Dit kan zijn voor eenmalig onderhoud of een storing. Regelmatig onderhoud verlengt de levensduur van het toestel en verlaagt het gasverbruik, wij voeren dit graag voor u uit. Middels een mail doen wij u een voorstel voor een datum en een tijd waarop we langskomen om het periodiek onderhoud uit te voeren. Uiteraard kunnen wij u tot niks verplichten, dit is bedoeld als service.

  • Wanneer u dit op prijs stelt hoeft u niets te doen.
  • Wenst u hier geen gebruik van te maken kunt het online, telefonisch of per mail annuleren.
  • Maakt u hier graag gebruik van maar niet op het voorgesteld moment dan kunt u dit online, telefonisch of per mail verplaatsen.

Ik heb een onderhoudscontract ontvangen bij mijn uitnodiging voor het jaarlijkse onderhoud, ben ik dit verplicht?

Uiteraard kunnen wij u tot niets verplichten en is dit bedoeld als een service. Bij een onderhoudscontract betaalt u, door middel van een incasso, een vast bedrag per maand en komt u bij uw onderhoud niet voor verrassingen en een eenmalig hoger bedrag te staan. Daarnaast vindt u op het contract meerdere aanvullende contracten waarbij u zich kunt verzekeren tegen arbeidsloon en materiaalkosten bij storingen.

Meer informatie?

Direct hulp nodig?

Voor spoedgevallen zijn wij 24/7 bereikbaar.